Det bästa i mitt liv

Utan att tveka kan jag säga att hästar och vänner är det bästa i mitt liv. Det har det alltid varit och kommer alltid att vara. Ända sedan jag började rida när jag var liten så har ridningen och hästarna alltid haft en så stor betydelse, de har alltid varit en del va mig. Och ja, jag har alltid varit en hästtokig tjej i stort sett. Det kan vara svårt för icke hästmänniskor att förstå hur man kan lägga ner så mycket tid och energi på djur och en sport. Men för oss om älskar det över allt annat så hindrar det inte oss. Visst det är tidiga morgnar och hårt arbete. Men jag kan säga att det är värt varenda liten sekund. När man till exempel tävlar och det går så himmla bra och man tittar in i hästens ögon och känner att man har samma känlsa, då suddas alla jobbiga dagar ut och man får en energi kick.

Igår var min sista tävling på ponny och det kändes faktiskt riktigt konstigt. Vet inte riktigt hur många år jag har tävlat, men det är tävlingarna man har sett fram emot mest och tränat för. Även fast jag har slutat att rida nu så betyder inte det att jag aldrig kommer att bröja igen. Och jag tycker fortfarande det är roligt att hålla på med hästar från marken. Även om jag inte är lika aktiv som jag var innan, inom ridsporten, så älskar jag det fortfarande. Har så många minnen från alla dagar, och dom kommer alltid att finnas med mig i mitt hjärta.

image70
Jag och Nairobi<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback