Mest up

Tittar ni nedan på bilden till detta inlägg ser ni hur mitt rum ser ut i dagens läge. Jag tänkte ta en före och en efter bild men saken är den att det aldrig blev någon efterbild eftersom jag aldrig pallade städa mitt rum..man prioriterar andra saker istället för att ha ordning på sitt rum, i alla fall jag. Men visst det blir desto hemtrevligare när det är städat men samtidigt: Who cares? Inte jag i alla fall. Det mesta i livet handlar om att prioritera, prioritera det man tycker är viktigast just för stunden för att sedan ta tag i den man inte prioriterade just då. Vissa saker prioriterar man alltid i sista hand och tillslut blir det så att man faktiskt aldrig gör det. Men av någon anledning så väljer man ju att inte göra vissa sker förrän men absolut måste och då blir det oftast panik för att man inte har gjort det, exempel skolarbete. Man får en uppgift som ska vara inne efter tre veckor. I stället för at börja göra uppgiften så att den blir klar med detsamma skjuter man upp det sen sitter man sista dagen innan uppgiften ska vara inne och har knappt börjat. Då kommer paniken, men på något sätt lyckas man nästan alltid göra klart de dumma uppgifterna så de kommer in i tid och då kan man pusta ut. Planering och prioritering, nyckelorden i dagens samhälle. Något jag inte följer.

 

image85

 


Kommentarer
Postat av: LIllen

Seriöst! Ser ditt rum ut så!? Du kanske borde ändra dina prioriteringar lite? :P

2008-04-27 @ 16:08:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback