IKEA

Dagens morgon börjar med att vid 5 snåret börjar en viss liten hund att prata, ja på hennes eget språk då givetvis. Då säger hon: JAG VILL UT, JAG VILL UT!! NUNUNUNUNU!   TYST Hund!! Och tror ni hon kommer sluta förräns någon går ut med henne?! NEJ! Och NEJ det hjälper inte att ta ut henne i trädgården heller utan hon vill GÅ ut. Det kan jag tala om att det vill INTE jag klockan 5 på morgonen. Tillslut fick mamma ge upp sin sömn och gå ut med henne och då kunde jag somna om:) Fasar dock för den dagen då mamma inte kommer palla och jag kommer bli galen och tvingas då automatiskt att gå ut med henne. Den dagen, den sorgen. (Hunden jag pratar om är Eliza, som är morfars hund som vi ska passa till den 22 december...)

Efter jag hade sovit några timmar till var det dags att åka till Umka och idag stog hon inte på bakbenen med mig! Wiiiee, ett litet framsteg i rätt riktigning iaf. Om en vecka ska jag antagligen träna i Lund för Bertil med henne...vi får väl se vad det blir för upplevelse av det.. Iaf så åkte jag och mamma till IKEA sen och snacka om att det var MYCKET folk! Det blev köer med kundvagnarna, dem borde ju ha olika omkörningsfiler i varuhuset så man kunde köra om dem gamla tanterna och gubbarna som går där och drar benen efter sig. Tror fakitskt att jag helt seriöst ska skicka in ett förslag till IKEA om det:)

Det blev en ny skrivbordsstol och lite annat. Sen när vi kom hem var min tanke: Okej, nu ska jag visa att jag är en händig kvinna och sätta ihop den här stolen. Jag menar det finns ju beskrivning så hur svårt kan det vara?
Tydligen svårare än vad jag hade tänkt mig...Klarade inte ens av den första bilden så mamma fick komma och hjälpa mig sätta i hjulen i stolen. Underbart. Men efter mycket våld och svordomar så stod den äntligen klar! Hihi, jag kan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback