Klassfest med UV-folket

Ikväll är det först middag med universitetsklassen och sen blir det utgång på nation! Det kan nog bli intressant det. Detta sms fick jag av Jonas, en kille i klassen som har fixat middagen och engagerat folket:

Hej kamrater!
Torsdagen närmar sig med stormsteg och uppslutningen ser ut att bli total. Kul! Till huvudrätt äter vi lammgryta med fikon & vin och till efterrätt blir det saffranpannacotta med bär. Vill du dricka rött till, så dricker du med säkerhet Meia Pipa (art 2564) då det även används i grytan. Jever (art 1506) är en bra ljus lager att dricka till men har du ett mörkare inre så borde Krusovice Cerne (art 1680) smaka ypperligt. Vitt vin/cider är ingen höjdare enligt experterna, men smaken är som...Priset kan bli lite mer än 50 och det hoppas jag är OK.Har ni frågor om vägbeskrivninge eller annat så är det bara att höra av sig. Annars ses vi på torsdag.Simma lugnt! / Jonas

För det första var det ett jättelångt sms så man blir ju snurrig bara av att läsa det. Det roliga är att han blandar en väldigt formell stil med en flummig. Cool kille;) En annan sak..artikel nummer blabla? HAHA I don´t give a shit about det. Men jag anatar att det finns väl antagligen någon som gör det så det var väl snällt antar jag att han skrev ut det. Är fikon en frukt eller grönsak? Och vad är pannacotta? Jaja, det blir väl spännande men jag äter hemma innan också känner jag. En fråga till..han sa att det var ingen höjdare med cider eller vitt vin..men BRAVO apelsin juice med vodka då?:) Det sa han inget om. Värt att prova, det tänker jag göra iaf!


Pannacotta..liknar ju en gröthög med typ lingon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback