Nytt år, nya tag

Ja, då var det dags för det nya året. Det förra var väl ingen större jätte hit, visst det hände vissa bra saker, men som jag minns det i stora drag var det väldigt mycket motgångar, så man får ju bara hoppas och tro att detta året ska bli så mycket bättre. Men ja, det vet man aldrig för man har genomgått det, så det är bara  till att vänta och se vad som sker.

Nu är det "bara" en termin kvar i gymnasiet. Känns faktiskt väldigt konstigt om jag ska vara helt ärlig. Man har alltid haft skolan som en trygghet på ett eller annat sätt. Man är "tvungen" att gå där, och visst man verkligen hatar det många dagar. Men det är en sak i vardagen och en del i den dagliga rutinen som man genomgår varje dag. Efter skolan, då för mig ser jag det som det är då allting börjar, det är då som du själv börjar att bestämma över allt i just ditt liv. Du kan göra vad du vill och när du vill. Men om man inte vet vad man vill göra då? Vart ska man då ta vägen? Frihet innebär också ett stort ansvar med ens liv. Då har vi inte längre skolan som säger åt oss att vi måste gå dit. Utan då är vi fria till att göra vad vi vill, när vi vill. Saken är att komma på vad och när.



image74



För att kunna inse vad man har förlorat, måste man förlora det.

Kommentarer
Postat av: camilla

hej älskling! jag får också panik. jag vet inte alls vad jag vill göra. :/ men vi klarar oss, för vi har varandra!

2008-01-10 @ 12:26:57
Postat av: jullan

du ska stanna här med mig!

2008-01-10 @ 23:38:22
Postat av: Ida Ståhl

Jag saknar diiig!

2008-01-12 @ 14:26:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback