Gymnasietiden, del 2

Egentligen borde jag ha delat upp gymnasietiden i tre delar, en för varje år, men det är lätt att vara efterklok. Nu blev det såhär istället.

År 3, NV3C: Sista året på gymnasiet. Mina vänner kom tillbaka och äntligen kunde man se dem två så välbekanta ansiktena i skolan, Jullan och Emili. Jag började trivas mycket bättre i min klass detta år och kände att jag var omtyckt för den jag var, inte för den jag försökte var som det var i ettan. Jag kände mig mycket mer säker i mig själv och gick i korridorerna med mina illrosa skor och svarta kläder. Hej blickar hej;) Jag hade även en ny häst, Andante, som var väldigt duktig på dressyr och en ungponny, Sally. Efter ett tag beslutade jag mig för att det fick räcka med en häst, då skolan tog upp så himla mycket tid och jag kände att jag inte riktigt hann med vad jag skulle. Jag valde Andante. Dock trillade jag av honom någon månad senare och fick en spricka i svanskotan...Sen slutade jag att rida i två månader, för då hade jag fått nog. Men eftersom jag är hästtjej rakt igenom kunde jag inte sluta att tänka på hur det var att rida så vid jul tog jag kontakt med en hästägare till en fin häst som jag sedan började att rida. I början gick det väl inte så jättebra men ju säkrare jag blev, desto bättre blev det. Och hela sommaren tävlade vi som aldrig förr med bra resultat! Jag var även med i balkomittén och det var väldigt kul eftersom jag såg fram emot balen så himal mycket. Med stormsteg kom balen och studenten allt närmare och tillslut så var det studenten! Verkligen jättekul hade jag. Så nu har jag tagit studenten och är student.

Det var dem tre åren ja i kort version!

Kommentarer
Postat av: Katja

Det hann hända en del under de tre åren minsann! Även om det nu i efterhand känns som att de gått sjukt fort.. Usch, jobbigt bara att läsa om den där sjukt galna hästen som skadade dig. Det positiva var att man faktiskt fick se dig utan smink och NEJ - inget monster så långt ögat nådde ;) PUSS


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback