Antingen brister eller bär det

När det känns hårt och det inte går som man vill kan man antingen bara ge upp eller så kan man kämpa för det lite hårdare. Det brukar inte vara ett svårt val för mig. Det som är värt att kämpa för, kämpar jag för och ger aldrig upp. Men dem senaste gångerna när något tar emot har det känts helt hopplöst och jag känner mig maktlös, som om jag ändå inte kan göra något åt det.


Igår tittade upp på min vägg där mina rosetter hänger och fick mig en riktigt tankeställare. Rosetterna hänger faktiskt inte där av en slump, dem hänger där för jag tillsammans med Akleja och flera andra hästar har kämpat oss till dem. Dem hänger där för jag faktiskt har lyckats några gånger. Hästar och ridning är så mycket mer än en del i livet, det är en del av mig. Så nu ska jag hitta gnistan igen och ge järnet och förhoppningsvis hittar jag min lilla stjärna imorgon kväll, hihi hemlis hemlis.  



Kommentarer
Postat av: pernillla

berätta! (A)

2009-04-15 @ 20:47:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback