When it was good

Då var ledigheten slut för denna gången. Eller ja ledig och ledig, inte i helgen i alla fall när jag jobbade på Bauhaus. På ett sätt var det ju bra att det var denna helgen för jag fick ju ändå två lediga dagar men samtidigt hade det ju varit extra skönt med en långhelg. Men men inte mycket att göra åt.


Återigen till min utbildning. Ja, jag vet ju vad jag vill gå för program men sen var det ju problem att jag vet att jag inte kommer komma in i Lund så jaha vad skulle jag göra då. Då kom det ju upp massa tankar att jaha då måste jag flytta, ska jag göra det redan nu till hösten? Osv osv. MEN så kom vändpunkten! Det finns förhoppningsvis två förslag som kan lösa mitt problem. Ett alternativ är att jag påbörjar utbildningen någon annanstans än i Lund och bor där ett år och sedan flyttar tillbaka andra året och förhoppningsvis kommer in andra året i Lund på programmet. Ett annat alternativ är att man kan tydligen börja nästan vilket ingenjör program som hels, vilket jag har hört, för första året är nästan likadant på alla ingenjör utbildningar och sen kompenserar jag med någon kurs så hoppar jag in på mitt program andra året. Låter inte detta perfekt? Jo, för det gör det. Så idag ska jag jaga syon som en idiot, jepp jag vet, jag är alltid ute i sista minuten. Men jag känner att man måste göra lite sport av det hela liksom.


Kommentarer
Postat av: Carro

Det låter ju toppen! Hoppas det löser sig för dig!

Postat av: pernilla

du får INTE flytta! då kmr ja sakna dig jättemkt! o vem ska ge mig bra råd då?? <333

2009-04-14 @ 18:05:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback