Igår köpte jag plåster till min handväska.

Helt plötsligt kom värmen tillbaka och det känns som sommar igen. Fast det är i ju för sig fortfarande sommar så då passar det ju ämdå bra men ändå. Ikväll ska jag träna alla tre hästarna och jag längtar! Känner mig sjukt taggad. Först ska jag ha bomövningar med Umka, sen ska jag hoppa Flisa och sen ska jag longera Alpha. Jepp det kommer bli en lång kväll men det ska bli kul. Får se vad lillan är på för humör idag. Förhoppningsvis på bra och "jag vill lära mig humör" eftersom det var mer "åh, måste vi hålla på med detta jag vill ju bara leka idag" förra gången. Haha hon är rolig hon. Men det är så det är med unghästar. Ena dagen går det strålande och nästa gång tänker dem inte lyssna för fem öre. Men det är det som gör det så speciellt med unghästar, man vet aldrig hur det kommer att gå. I ju för sig vet man aldirg det heller med vuxna hästar men man kan ändå på ett ungefär veta hur det brukar vara. Svårt att förklara.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback