Hej mitt vinterland!

Hej och hopp och här kom vintern med stormsteg. Det är väl trevligt? Mindre trevligt att frysa halvt ihjäl och att imorse klockan kvart i sju när jag skulle åka med bilen då var dörrarna igenfrusna = jag kom inte in i bilen. Och vart tror ni mina vantar låg? Självklart i bilen! Det blev till att springa upp och hämta spolarvätska och en man, hehe. Tillslut gick bilen upp och jag kunde ta mig hemåt. Det blev till att köra 50 km/h hela vägen hem. Glashalt! Ta det försiktigt alla ni där ute. Idag blev det en inhandling av täcken dag. Först ett täcke till Snuffe då hon är sjuk och behöver det. Hon blev väldigt söt och hon verkar faktiskt gilla det. Sen blev det inhandling av täcke till Alpha. Snyggt mörktblått täcke.

Har börjat planera inför våren med Alpha. Det är en lång lista som måste göras innan treårs testen. Plötsligt fick jag lite panik. Det är typ bara tre månader kvar dit. Gaaah! Och hon ska vila i ca 4 veckor till. JO men det känns lovande. Ännu mer lovande känns det när jag longerade henne häromdagen och fullständigt struntade i mina kommandon och låtsades som om hon aldrig hade sett en häst förut och sprang runt som en galning. För att få mig på gott humör tänker jag att det var nog kallt och hon hade en lite PMS dag. "Det går säkert bättre nästa gång". För så brukar det väl heta i alla fall?

Listan inför våren till treårs testen:

- Tömköras
- Ridas in
- Ridas ut
- Löshoppas
- Lösgalopperas
- Träna på  olika plater så hon vänjer sig vid nya miljöer






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback