Hittade min stallmössa.

Okej. Två saker som är säkra. Nummer 1. Detta är sista gången jag nämner ordet lussebullar i bloggen för i år. Nummer 2. Jag kan minsann inte baka lussebullar. Snyft!

När vi hade kommit hem med alla ingredienser och skulle sätta igång och baka så upptäcker vi att vi har missat att köpa en sak. Jo, SAFFRAN! Ofta. Jaja det var bara till att ta sig ner till affären igen och köpa saffranen. Efter detta när vi ahde satt igång att baka så råkade jag nudda till glaset med ägg en gång så det flög ner på marken. Gjorde ett till glas med ägg men nej då tappar jag det över hela spisen. Så det blir stekt ägg på plattan dirket. Underbart! Sen tänkte jag att det är klart jag vet hur degen ska se ut och hällde i typ 3 dl mer mjöl än vad som stod i receptet. Jaha. Det blev för mycket så det blev torrt. Just det ja, glömde också säga att när degen var klar upptäckte jag att vi hade glömt att hälla i saffran..Jahapp. Det var ju bara till att hälla det i degen och försöka knåda runt det så gott det gick. Första plåten blev okej. Torra lussebullar men som endå så smakade dem lussebullar. Andra plåten glömde jag i ugnen så dem blev svarta. Jo, men det går bra för mig!




Men idag är det en ny dag. Jag har gjort dagens goda gärning. Hjälpt några pensionärer att puta in sin bil i garaget då den plötrsligt dog. Borde gå och borsta tänderna för att sedan ta mig ut till stallet och rida! Sen är det SR som gäller och sen blir det Alpha. Nä, nu måste jag sätta fart.



Kommentarer
Postat av: CAMILLA

Sötnos!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback