En i gänget

Jao, då är man en i gänget nu då. En i förkylningsgänget! Näsan är igentäppt, hostar, huvudvärk, läppen har spruckit och på detta har jag mensvärk. Allt på samma gång, som vanligt. Men det är lika bra att få allt på en gång så kan jag vara helt frisk sen. Jag jobbar på för fullt ändå, här finns ingen tid att förlora. Jag hoppas på att om man liksom gör tvärtemot vad man borde göra när man e sådär halvsjuk, typ inte vilar, så går det nog över. Tvärtom metoden kanske funkar, vem vet? På vårdcentralen kommer folk in, minst två om dagen, och säger att dem är såå sjuka och behöver akut hjälp NU. Då frågar jag vad det är för fel på dem och jo, lyssna på detta. Dem har faktiskt varit förkylda i tre dagar!! Tre dagar!! Jag måste ju förstå att det är katastrof och att sådär kan dem ju inte ha det, dem måste uppsöka en doktor snarast! Suck säger jag bara, suck. Jag och Carro har jobb där basiluskerna kyllar, men det e ju trevligt. Man borde bli resistent mot förkylningar så småningom. Något som är positivt när man e förkyld är att dels kan jag känna att jag kan unna mig saker, så som en tidning och en chokladkaka (precis som jag inte brukar unna mig det..men det känns liksom mer okej när man är halvsjuk =) ) Men det bästa är att man pratar sådär gulligt! När man är täppt i näsan och lite ont i halsen så får man en sådan där krasslig gullig röst. Tihi, jag är knäpp.


Kommentarer
Postat av: Ullis

Krya på dig! :)<3

2009-02-18 @ 09:32:45
Postat av: Hanna

så gullig röst som jag fick;) hihi, krya på dig lollo<3<3

2009-02-18 @ 22:09:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback