Som en kamel

Dagen igår började med att jag tog en buss tidigare än vad jag brukar göra när jag ska till jobbet, för att träna. Snacka om att man är seriös med sin träning då! Träningen gick väl sådär, Umka bråkade en aning med mig. Men som Malin sa "Hon är ju inte sto för ingenting" och det är ju sant. Men i mellan åt gick hon jättefint. Nästa lördag är det vår första "tävling" så det ska bli kul. Tack och lov så är det hoppning så vill hon ha huvudet rakt upp i vädret och se ut som en kamel, så varsegod! Dock kom jag upp på henne själv denna gång och inte la min tränare Emilie märke till det inte ;)


Efter träningen åkte jag in till stan och träffade min lilla Jullan som i ca tre timmar försökte övertala mig att följa med ut på lördag. Vad e det som e så svårt att förstå med meningen: JAG SKA INTE UT! Tycker att det är ett ganska lätt mening att förstå men ja, det accepterades inte. Körde på körskolan efteråt och denna gången gick det bra, fick till och med beröm! Snacka om skillnad från förra gången då jag bara fick kritik för hela min körning.


Senare på kvällen var det dags för mig och Flisa och ta en tur. Hon var faktiskt riktigt fin! Dock blev hon rädd för något när vi var mitt i rundan, ute i ingenstans, så hon hoppade till och min pannlampa flög och slocknade. Jaha, det var ju noll chans att jag skulle kunna hitta den där i åkern så det var inte så mycket mer att göra än att fortsätta rida rundan i mörkret utan att se någonting. När vi kommer tillbaka till stallet och tar av mig hjälmen så ser jag att vad sitter inte där om inte pannlampan?! Jaha, då var det väl något annat jag hade tappat då. Suck på det. Flisas föl, Cordinat, har ändå börjat acceptera mig, trodde jag ja. Tills jag skulle byta box med honom och han tvärvände sig om och försökte sparka mig! Det var inte okej! Hann i alla fall hoppa undan. Puh.
 


Kommentarer
Postat av: Denise

Han gillar inte mig i heller xD haha :)

2009-02-27 @ 12:18:37
Postat av: jullan

du i vanliga fall skulel jag accepterat "jag ska inte ut" men inte i ditt fall därför att jag vet att 90% av gångerna ändrar du dig :P kolla liksom hur läget är just nu...haha. nu är bollen snarar hos dig därför att det är JAG som är tveksam mot utgång! hahaha lilla lilla lollan du är för go du...just därför jag älskar dig <3

2009-02-27 @ 17:52:42
Postat av: perniillaa

Pannlampa XD

men jag vann ridskolepriset!!!!!!! =D=D=D=D=D=D=D=D=D=D=D har nog aldrig varit så här glad i hela mitt liv! =P

2009-02-27 @ 22:28:54
Postat av: Emelie

Nä fy vilken tränare du har...!!! MKT BRA att du klängde dig upp själv :) Den lilla hästen lär sig, små steg i taget men i rätt riktning! Ha en fin helg! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback