Då slapp man skämmas då

Denna helgen är en riktig B-helg, med andra ord en Bauhaus helg vilket betyder att det inte händer särskilt mycket. Men vilket fall så kommer jag ut på parkeringen för jag ska övningsköra till Bauhaus med pappa. Då tutar det en svart bil på mig och i den sitter min pappa. Jaha?
Så säger han: Ska du köra?
Jag: Men vadå jag kan ju inte köra en jobbebil, det får man väl inte?
Pappa: Men det är min!

What?! Han har köpt en ny bil! ÄÄÄÄÄNTLIGEN slipper jag skämmas i "gröna faran" Men den viktigaste frågan av allt: Går den att köra transport med? Oh yes det gör den! Gött!!
Sen fortsatte koverationen..
Jag: Men det e ju lysande då kan jag låna denna bilen sen då.
Pappa: Nänä, glöm det.
Jag: HU?
Pappa: Om vi har kvar den andra så får du låna den.

Så han menar att jag ska köra runt i "gröna faran"? Det kan han ju feteglömma. Men jag jobbar på att låna den nya, måste bara ha en lång process att jobba med.
Varför han köpte bilen vet jag egentligen inte men jag antar att han har kommit in i hans 50-års kris. Om det e sådanna kriser så e det lungan att han kommer in i dem. Vad blir nästa köp? En bil eller häst eller varför inte båda till mig kanske? Emm..drömma kan man ju alltid.


Något liknande fast som kombi!

Kommentarer
Postat av: Hanna

stackas min prinsessa får inte åka fin bil:(<333

2009-01-18 @ 22:02:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback