Ät vad ni vill!

Det stärkte mig så otroligt mycket när jag pratade i telefon igår. Tänk att hon verkligen frågade mig, mig Louise! Då måste jag ha gjort ett bra intryck. Åh, jag älskar att höra så värmande kommentarer och ord. Det blir att jag längtar tillbaka till det ännu mera. När alla var vänner, alla hade roligt och det handlade om att ha roligt till hästen och tillsammans med stallfolket. Det spelade ingen roll om man var privatryttare, ridskoleelev, förälder eller tränare, alla var lika, precis alla. Den tiden har inte funnits på mycket länge (och då menar jag på flera, flera år). Jag minns när det började förändras och så ont jag hade i magen varje dag jag cyklade till stallet. Till stallet liksom, det var som mitt andra hem, men då gjorde det ont. Men det blev bättre, tack och lov. Så småningom blev jag tränare och det var där jag tyvärr fick sluta när jag började jobba på mitt nya jobb. Men nu kanske jag kommer tillbaka, jag visste att jag skulle komma tillbaka någon dag med nya idéer och nya tag. Kanske är den tiden inne nu, kanske.


Det pratas så mycket om mat i bloggvärlden och jag tycker det är så otroligt störande. Liksom låt folk äta vad dem vill! Och jag är inte intresserad av att veta att någon dricker typ två glas vatten och tre teskedar keso till frukost. Varför liksom? Kan man ens kalla det frukost? Sen kom jag på mig själv att jag snackar om mat i mellan åt. Men the big different är att jag inte pratar om hur "lite" jag åt (inte för att det skulle inträffa att jag åt lite, äter mer än min kusin som spelar amerikanskfotboll och hans kompisar, hehe) och hur nyttigt det var. Visst man ska väl äta nyttigt för att kroppen ska må bra. Men min kropp mår bra trots att jag äter antingen sås eller ketchup till varenda måltid (och ja, jag fattar att inte alla kan äta så för att våra kroppar är olika). Visst folk får äta vad dem vill men jag tycker det är så fruktansvärt dålig stil att ta upp hur lite dem äter, förstår dem inte hur stort inflytande dem har på bloggvärldens unga läsare? Jag e faktiskt tveksam till det. Det kan ju vara kul och läsa om goda recept och så och man kan bli inspirerad i matvärlden. Men skriv för sjutton inte ut hur få kalorier det innehåller. Dem som vill veta det kan ju i så fall ta reda på det själva. Var bara tvungen att skriva av mig lite om det. Men håller ni inte med mig? Eller är jag helt ute och cyklar? Vad tycker ni?


Kommentarer
Postat av: Camilla

I agree totally!

Postat av: Ullis

ska du börja jobba på SR igen? :D<3

2009-07-28 @ 12:55:13
Postat av: pernilla

om du börjar jobba på sr igen så är allt som vanligt! <33

2009-07-28 @ 19:46:22
URL: http://vvibb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback