När man är svettig om fötterna så sitter skorna bättre.

Det slog mig som en blixt. Vad sjutton ska jag göra? Jag vet verkligen inte men jag har insett att jag inte kan ha alla tre kvar. Det kommer inte att fungera. Ja, jag pratar om hästarna, dem jag älskar, dem som är som mina vänner. Hur ska man kunna skiljas från någon eller några av dem? Sen har vi skolan. Det lättaste om vi bara tänker på studierna hade varit att flytta så jag kommer in på industriell ekonomi direkt. Men det är långt ifrån det lättaste. Jag vill inte lämna, inte nu. Kanske om ett år. Men samtidigt är jag inte så sugen på att plugga hela nästa sommar för att ta igen dem kurserna jag har "missat". Jag måste ju sommarjobba då, hur ska det annars gå? Mycket funderingar och val som måste göras. Var längesen jag kände mig såhär kluven. När jag tänker på hösten, drabbas jag av panik och valen måste göras snarast. Snälla, jag vill inte.




Den tiden som var då.

- Dåtiden

Den tiden som är nu

- Nutiden

Den tiden som kommer att komma

- Framtiden

- Den skrämmer mig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback