Tjabba tjena.

Något som jag har funderat på och som jag verkligen stör mig på är det ordet som man har som en kalender. Ja, ni vet det som börjar på A. Jag snackar om Almanacka. Kolla på order Almanacka, sjukt konstig stavning. Hade varit mer normalt om man hade stavat det som Almernacka. Eller hur? Men nu fattar jag absolut ingenting. Ordet Almernacka blev inte markerat som felstavat. Finns det två olika stavningar? Är det samma sak? Nu blev jag fett förvirrad kan jag tala om. Någon som kan ge mig en förklaring?



En sådanhär alm(e eller a)nacka har jag beställt. Hoppas den är bra och att den kommer snart. Jag är i STORT BEHOV av den. Då min nuvarande går ut denna veckan!!
www.personligalmanacka.se

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Klänningen är i siden/silke kan man säga. Men inte på ett äckligt sätt, utan den är väldigt skön och bekväm :)

Postat av: Lotta

Jag har aldrig förstått mig på det där ordet...:S hehe

2009-07-29 @ 17:56:41
URL: http://lottahietanyberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback