Lova mig att du alltid stannar kvar.

På radion spelas "Ingen vill veta vad du köpt din tröja" med Raymond och Maria (hur länge sen var det inte man hörde den låten?) och här sitter jag framför datorn, kom 50 minuter tidigare till jobbet idag än min schemalagda tid. Så går det när man har minus på flexen och snart går på semester! Åh, vad jag längtar. Jag längtar så himla mycket. Från och med onsdag klockan prick fem går jag på semester i två veckor, två veckor! Ska bli så himla skönt. Efter semestern kommer det bli riktigt hårt, i x-antal veckor kommer jag jobba 12 dagar i streck och vara ledig två. Jaja, den dagen, den sorgen. Först ska jag bara njuta av min ledighet.


Hade jag världens duktigaste häst igår eller vad? Jepp, för det hade jag. Först gick hon fram till mig genom hela hagen, sen lyfte hon snällt på alla benen och sen var vi ute och gick vår längsta runda hitten tills, 250 meter fram och tillbaka. Lite spänd och lite tillbaka men inga dumheter, min duktiga lilla Alpha! När jag var klar med henne släppte jag ut henne i hagen igen och satte mig på en sten och bara tittade. Luften hade blivit sådär kylig ren, underbart.


 


Umka Pumka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback