När jag blundar.

6 timmar och 40 minuter kvar sen har jag låång helg! Wiiee. Fyra dagars ledighet, fyra dagar!! Helt sjukt alltså. Kan inte minnas när jag var ledig så lång tid senast. Men det ska bli riktigt skönt och kul. Fyra dagar med fullspäckat schema som ska bli riktigt kul. Imorgon ska jag först ta en lång och härlig sovmorgon, jag brukar aldrig kunna sova när jag kan. Visst är det rätt konstigt? När man måste upp tidigt så vill man inget annat än att sova länge och när man väl kan sova länge då vaknar jag alltid pigg och klarvaken jättetidigt. Suck på det. Men jaja när jag vaknar så ska jag bege mig en runda till Malmö och handla studentpresenterna, nu har jag nästan en plan för alla i alla fall. Efter det så ska jag handla mat till fredag men spriten får vänta tills fredag morgon, hihi.


Nu har Alpha blivit lite rundare så nu kan hon gärna få växa lite på höjden också. I dagsläget är hon 1,51 så hon måste växa minst 14 cm till tack. Ajja jag har i alla fall köpt mig en häst då ponnygränsen slutar på 1,48. Blev dessutom väldigt glad häromdagen av en kommentar från en uppfödare som hade tittat på Alpha. Jag tycker att hennes trav är ganska fin, trampar på bra och lyfter fint med frambenen men sen var det galoppen som jag tycker att hon rör sig väldigt rakt med frambenen men då sa uppfödaren att dem oftast tar stora galoppsprång då och det är ju bra. Och om hon nu skulle bli liten så finns det tillexempel Helena Lundbäcks grymma hopphäst Mynta är 1,58 i mankhöjd som hoppar hus, så det finns hopp om lillen! =) Sen kanske hon blir en dressyrhäst, vem vet? Det kan ju också bli bra. Det blir bra. (Hehe kände att jag var tvungen att skriva det sista om dressyren ut ifall att min dressyrtränare skulle läsa det)


Sötnosen Alpha

Kommentarer
Postat av: pernilla

sötisen! :D när får jag hälsa på er alla där ute i stallet?? :D <33

Postat av: Emma

ska du inte jobba i helgen? :( trist att vi inte ses men slönt för dig att du är ledig :)

2009-06-04 @ 11:41:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback