Ett flygfä!





Sometimes the heart don't agree with the brain.
Sometimes the brain don't agree with the heart.






Oskar, 7 år och Filip, 8 år (mina kusiner) sitter vid matbordet på studenten. Bredvid Oskar sitter det en tjej som har sprungit efter honom hela kvällen. Oskar tittar uppgivet på Filip och säger följande:

Oskar: Alltså Filip, tittar hon den där tjejen på mig fortfarande?

Filip: Jaa, hon är nog kär i dig.

Oskar: Åh nej, inte en till. Tror du verkligen det?

Filip: Jaa, hon älskar nog dig.

Oskar, suckar uppgivet och säger: Åh, då har jag skaffat mig kärlekstrubbel.


Haha visst var det gulligt? Dem är 7 och 8 år och har redan kärleksproblem. Då behöver man i alla fall inte känna sig dålig när man själv också har det och är 13 år äldre..


Tim, 10 år (även han är min kusin) sitter och småpratar med mig.

Tim: Louise, har du pojkvän?

Jag: Nej, det har jag inte. Har du flickvän då?

Tim: Nej..jag hade...hon hete Sigrid och var BLOND.


Hahaha han var mycket noga med att poängtera att hon faktiskt var blond. Inte att hon var snäll eller söt eller något sådant. Utan att hon faktiskt var blond. Ajja, det ska börjas i tid!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback