Inte själva låtvalet

Egentligen bryr jag mig inte alls om melodifestivalen men kände att jag ändå var tvungen att skriva ett inlägg om det. (Vadå dubbelmoral i den meningen?) Vad hände med röstningen i lördags liksom? Jag har en idé om vad som hände. Jo, alla unga röstade på Måns och EMD och dem äldre röstade främst på Ugglas (varför vet jag verkligen inte). Sen så gav alla typ tre röster var. Dem unga: en till Måns, en till EMD och en till Operan. Och dem gamla gav också tre röster. En till Ugglas, en till Sarah och en till Operan. Så därför blir det ju automatiskt att operan vann. Annars vet jag faktiskt inte varför. Men som sagt sen Roger Pontare vann melodifestivalen gav jag upp hoppet för Sverige att komma bra till i Eurovision. Fast detsto konstigare, desto bättre. Så vem vet operan kanske klarar sig bra. Dessutom röster man ju inte för att låten är bra. Antingen röster man får att bidraget är så himla konstigt så den har en chans att komma bra till i Eurovision eller så röstar man för att sångaren är snygg. Vilken av alternativen gjorde du? Inte svårt att lista ut vad jag gjorde i alla fall =)



HET eller vad?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback