Rädda männsikors liv VS Pappersbunt

Att sjukvården tjänade kasst visste jag men att även brandmän och poliser också tjänade dåligt hade jag ingen aning om. Just brandmän riskerar ju livet varje gång dem går in i en rökfylld byggnad. Risktillägg? Hade dem innan men det har tydligen tagits bort. Jaha? Så man ska riskera sitt liv för andra människor varje dag och sen får man kass lön också. Visst, att rädda liv kan man inte jämföra med pengar men jag tycker ändå att det är helt sjukt att folk som räddar människors liv tjänar så pass mycket mindre än folk som sitter instängda på ett litet kontor på dagarna med en bunt med papper. Jag säger då det, detta samhället.                   


Det är mycket som är konstigt och ingenting förvånar än längre.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag håller med, det är förjävligt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback