Looking over my shoulder.

Alla har vi en historia bakom oss. Det finns ingen som har varit med om exakt samma sak och som har känt exakt likadant. Alla känner vi olika och olika saker tar på oss olika mycket. När man tittar på en människa ser man bara hennes yttre. Vad finns det inuti henne som gömmer sig från alla beskådare? Alla har vi våra hemligheter som vi inte berättar för någon. Men för att lära känna en människa riktigt djupt och förstå varför hon beter sig som hon gör i olika situationer, måste man inte då veta hennes bakgrund? För att i alla fall försöka förstå.


Så, nu har jag lagt upp en liten plan för min lilla häst.

Till november ska Alpha kunna:


  • Stå uppbunden i gången
  • Bli borstad
  • Kratsa hovarna
  • Acceptera att man klappar på henne i boxen
  • Bli ledd i grimma
  • Ha träns på sig
  • Ut och gå
  • Bli longerad
  • Lära sig kommandon så som skritt, trav, galopp och halt
  • Ha benskydd på sig
  • Kunna löshoppa
  • Åka transport
  • Jag ska ligga över henne när hon går runt
  • Ha ett schabrak på sig

Jepp, detta kommer bli spännande och mycket lärorikt.


Alphas pappa, Alcatraz.

Kommentarer
Postat av: pernilla

Det kommer gå LYSANDE! :D och jag vill hjälpa till, nä jag kommer hjälpa dig med allt du vill ha hjälp med! <33

Postat av: Anonym

Vart har du henne uppstallad?

2009-05-06 @ 15:10:54
Postat av: Emelie...

Oj ojoj vad bra de kommer bli! Snygg målsättning oxå (idrottspsykolgin ;) haha! Vi ses snart! kram

2009-05-24 @ 20:06:50
URL: http://denrattframme.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback