För att jag är en fuderare.

Hörde en låt häromdagen på radion och den fick mig att fundera. Fundera på att om man bara har en dag kvar att leva, vad skulle man göra? Jag skulle göra det som jag älskar att göra och umgås med dem som betyder mest för mig. Först skulle jag åka ut till stallet tidigt tidigt på morgonen eller innan dess skulle jag vakna upp i en mysig varm famn och sen skulle jag åka til stallet. Vet ni hur mysigt det är att vara i stalelt på morgonen när solens strålar nuddar gräset och man känner att det kommer bli en underbar dag. Det är så underbart. I vilket fall skulle jag gosa med Alpha en bra stund och ta med henne som handhäst till Flisa. Sen skulle jag hoppa en bana med höga hinder och känna ruset genom kroppen. Sen skulle jag galoppera på stranden i full galopp. Känna vinden vina i ögonen så dem bröjar rinna men skratta av glädje.

När jag skulle varit klar i stallet skulle jag åkt till min frisör som skulle fått göra mig riktigt fin i håret, fixat min make up och hittat ett par fina kläder till mig. Sen skulle jag haft en stor middag där det skulle visas bilder och filmer från min tid så jag och mina nära och kära kunde skratta och gråta tillsammans. Efter middagen skulle jag ha dansat, dansat tills jag inte orkade stå på mina ben mera. Då skulle jag sätta mig ner och titta på alla underbara männsikor jag har i mitt liv. Bara sitta och titta och känna mig glad och lycklig. När dagen var slut skulle jag lägga mig ner titta mig omkring på alla vackra ansikten och somna in med ett leende på läpparna. Ja, jag skulle dö lyckligt då.

Det slog mig plötsligt att allt detta hade jag kunnat göra, utan att det skulle vara min sista dag. Ja, jag ska göra detta. En dag. En vacker dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback