På toppen på det hela var min msn störd.

Ny dag, nya tag. Jag kan inte påstå att jag är på topp men jag är inte nere i botten i alla fall. Ibland får man vara glad för det lilla.

När man går ut och festar ska jag från och med nu ha några regler så jag inte blir av med hela alltet. För det första ska jag endast ha med mig mitt bankkort, id, LITE kontanter, LITE smink och endast hemnycklen. Saken är att jag brukar ta med mig hela plånboken. Varför egentligen? Jo, för man tänker att där finns allt i. Exakt det som är problemet. Det är inte så att jag är på en nattclub och dem helt plötsligt frågar mig om jag kan ta upp en licens. Nej, inte direkt. Eller ett medlemskort på en kundclub. Nej, inte det heller. Så bara det nödvändigaste. Sen ska jag inte ta med hela min sminkväska heller utan endast brunpuder, rouge, kajal och ögonskugga då har jag i alla fall inte smink för en halv förmögenhet i den. Och varför tar man med sig hela feta nyckelknippan ut? Jag vet verkligen inte. När jag var mindre var jag mer förståndig och tog bara med mig hemnyckeln. Men ja, det är lättare att hålla reda på en stor fet knippa än en ensam liten nyckel. Men jag får sätta på en stor fet sak på den ensamma lilla nyckeln så jag inte tappar den. Glömde att lägga till mobilen men den måste man ha med sig och att den blir stulen är inget jag hade kunnat göra annurlunda åt. Mobilen måste man ha. Till sist ska jag inte ta med mig min finaste väska när jag går ut. Jag ska ta den som betyder minst.

Det är lätt att vara efterklok och från och med nu ska jag sluta att klandra mig själv för det som hände. Det var mitt fel och jag gjorde fel. Jag skulle ha tänkt igenom vad jag skulle ha med mig lite extra noggrannt. Men det är materiella saker. Visst jag kommer aldrig att få tillbaka alla mina licenser som jag har haft sen jag började tävla och som betydde minne för mig. Men jag får titta på min vägg på alla rosetter istället, det är precis lika mycket minne. Och jag har lärt mig en läxa. Time to move on.


Idag är jag sugen och idag tänker jag äta KAKA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback