Silver är ett grundämne.

Det här med fördomar har jag tänkt lite på och jag tror att nästan alla har vi det fast vi kanske inte ens vet om det själva. Jag kan erkänna att jag kom på mig själv häromdagen ha en. Det handlar inte om det här med att ha två föräldrar som är helt "svenska" så att man själv blir "helsvensk" (hur man nu kan identifiera det ordet vet jag inte riktigt. Långt tillbaka i tiden så kommer väl ingen från Sverige, eller?) Ja i alla fall så är det inte det jag tänker på för det är männsikan i sig man lär känna och jag har inte någon fördom mot någon bara för att man inte är "helsvensk". Snarare så tycker jag att det är intressant med hur olika männsikors bakgrunder och ursprung är. Jaja, åter till min fördom. Min fördom jag kom på mig själv om att ha var att "alla vegeterianer är smala som pinnar". Någon där ute tänker kanske också samma sak? Men nu så har jag tänkt att det är ju helt fel. Det är ju knappast köttet som gör att man blir tjock. Det handlar ju snarare om sötsakerna vi stoppar i oss och det äter ju vegeterianer också. I alla fall om man vill. Så nu har jag drat ett streck över den fördomen som jag hade. Bara en liten tanke i det hela.

Min kompis Ida har intruducerat mig inför Pressbyråns kanelbullar. Fatta hur goda dem är! MUMS! Absolut värt 15 kronor. Idag ska jag nog slå till och köpa två, hihi. Kanelbullar till mig, jaa tack!

PS. Kanelbullens dag den 4 oktober! Fatta hur MÅNGA man kan äta då! =D





Kommentarer
Postat av: Emma

Jag är vegetarian och du såg sist vi träffades hur mycke jag hade gått upp i vikt ju ;)

2009-09-29 @ 11:38:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback