Grönt.

Jag har en fundering. Detta om te. Hur gott kan det vara egentligen? Varmt vatten med smak. Blä! Typ som saft fast varm. Varm saft. Hur gott kan det vara? Blä. Om man häller varmt vatten från kranen och tillsätter en te-påse. Samma sak, varför då slösa på energin från ugnen att värme upp teet? Eller från kokaren? Sjukt onödigt enligt mig. Sen har jag hört att det finns tesmak med kaffesmak. Say what? Varför liksom? Jag tror att alla tror att det är mysigt att dricka te. Att skriva eller att säga att man ska sätta sig framför tv:n med täcket och en kopp te låter på något sätt mysigt. Varför? För mig låter det bissart. Sätta sig framför tv:n med ett täcke, mys på det men med varm saft. Neej. Kaffe är vuxet. Inte te.



Kommentarer
Postat av: Ida Ståhl

Men Louise, det är ju "farligt" att dricka varmvatten från kranen, finns ju bakterier där i :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback