När Alpha blev min.

Den 14 april 2009 var jag som vanligt inne på blocket och tittade på hästannonser. Det har jag gjort i många år och gör det fortfarande utan att veta riktigt varför. Jag gick inte i köptankar då och jag gör det inte nu heller. Nåväl så hitade jag en väldigt interssant annons. Ett sto född 2007 som var så söt på bilden att man bara ville krama om henne. Då kunde jag inte särksilt mycket om avel men det stod att hon hade bra stam och så stod det Alcatraz som pappa och Akribori som morfar. Jag letade upp dem på nätet och ojoj vilka hästar! Riktigt grymma hingstar med fina avkommor. Hästen jag hade läst om blev väligt intessant. Då jag hade uppkörning dagen efter bestämmde jag mig för att om jag klarade uppkörningen skulle jag åka och titta på hästen.

Det var då en himla tur att jag klarade min uppkörning och hade numera körkort. Jag körde ut en sväng till havet där jag höll annonsen frasmför mig och tänkte "detta ska bli min häst". Ringde till ägaren och hon var mycket trevlig och sa att jag kunde komma samma dag och titta på hästen. Sagt och gjort. På kvällen körde jag och Sarah till Blentarp och besökte det lilla pyret. Fin var hon. Uppfostrad, var hon inte. Det första hon gjorde när hon såg mig var att bita mig i huvudet (hon försökte nog ta mina solglasögon). Men återigen så var hon så himla fin!

Två gånger till var jag och tittade på henne och filmade henne och visade henne för folk i min närhet. Utan att jag visste ordet av var det veterinär besiktining på G. Hon gick igenom och innan jag visste ordet av skulle vi inom en snart framtid skriva kontrakt. Oops! Hur kunde detta hända?

Fredagen den 1 maj kom Alpha med transporten in på gården och lastades ut. Jag skrev på papprena och betalade henne kontant (har nog aldrig varit så nervös när jag körde vägen till stallet med alla dem pengarna på mig. Såg framför mig hur jag krockade men en annan bil och pengarna bara flög överallt. Ja, jag vet jag ÄR en dramatiker i huvudet) och helt plötsligt var hon min. Jag hade en alldels egen häst. Nu, snart ett år senrare, kan jag fortfarande inte förstå det faktum att jag har en alldeles egen häst. 19 år gamal var jag då och köpte min alladeles egna häst. Ju mer jag tänker på det ju gladare blir jag. Hon är min. Bara min. Min älskade Alpha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback