Det handlar om att kunna rädda liv.

Ett program som berör in enda in i själen och är ett extremt intressant program det är Uppdrag granskning. Alla borde se det. Och se att Sverige är inte alltid så bra som vi tror att det är. Jag har fått upp frågan i mitt huvud många gånger det senaste halvåret "Hur kan det här hända? I ett land som Sverige där allt verkar så bra". Bra var det ja. Tro mig Sverige är ett land med brister.

Det senaste programmet är något som berörde mig mest. Det har en särskild betydelse. Ni som vet vet, ni andra behöver inte veta. Programmet handlade om ambulanser, ambulansers utrustning som inte fungerar. Anmälningarna som göra men som inte tas upp. Ambulans sjuksköterskor som gör avvikelser men som inte går vidare. Hur FAN kan detta hända?? Ambulansen är den som är först på plats när det händer något allvarligt och då ska banne mig utrustningen fungera. I många fall gör den inte det.

Jag blir så jäkla arg och förbannad. Hur kan anmälningarna och avvikelserna inte gå vidare? Hur kan dem högsta i ledet bara skita i det? Hur kan man som amublans sjuksköterska sätta i sig i en ambulans och vara medveten om att allt inte fungerar. Finns det INGEN som kämpar för att allt ska fungera? Hur F A N kan detta hända? Det är helt oförståligt. Jag blir både arg, upprörd och ledsen. Hur kan folk sluta bry sig, när det handlar om att rädda liv?

Ni alla borde se programmet. Gå in på SVT Play.

Kom ihåg, Det handlar om att rädda liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback