lille julafton

Lille julafton. Ganska mysig tanke ändå. Dagen innan julafton. När jag var liten längtade jag så himla mycket till julafton, vem gjorde inte det liksom? Men när jag blev äldre längtade jag mer till lille julaftons kväll. Dagen för julafton. När man låg helspänd i sängen och undrade om man skulle få just den där julklappen som man har önskat sig. För när väl juldagsmorgonen är kommen så springer verkligen dagen iväg. Helt plötsligt hade man öppnat alla julklappar och det var ett helt jäkla år till nästa gång. Haha, kommer ihåg hur besviken jag kände mig varje gång på julaftons kväll. Tänk ett helt år till nästa julafton. Det är icke lätt att vara liten.

Nu kan jag tycka att de tär skönt på julaftons kvällen och tänka "Puh, vad skönt ett helt år till nästa gång" Haha man förändras med åren. Helt klart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback