En vinterdag

Minns ni att när jag hade ridit Frasse i snön så skrev jag att om ett år är det jag och Alpha som pulserar runt i snön. Det är sant men jag behövde inte vänta ett år på det. Idag pulserade jag och två andra runt i snön. Härligt! Fast klockan var kväll och det var ganska mörkt så lyste snön upp mg mörkret och vi red över åkrarna. Så idag måste jag medge att dett jag gillar att det är vinter. Det blev en runda i både skritt och trav och man kan verkligen påstå att Alpha har framåt bjudning. Det ska man främja men när hon travar förbi dem andra två då är det dags att sakta ned lite. Och vadå ledarhäst? Alpha tror nog att det är hon som är det.

Dags att sova nu. Väckarklockan är ställd på kvart i fem. Hästarna ska ha mat. Det är bara till att gilla läget liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback