Ibland får det vara nog.

Alltså nu har det bara gått för långt. Köpte mig en tidning igår, Revyn, och läste deras tester om Lip pumper. Okej, jag må vara lite trög ibland men jag trodde att läpp glansen handlade om att man fick större läppar i illusion. Typ att färgen gjorde så ögat trodde det eller något. Tydligen hade jag totalt fel. Tydligen är det så att det finns ämnen i lip pumpern som gör att läppen svullnar. Det som händer när läpparna svullnar är att blodkärlen vidgas och att det blir en inflammatorisk reaktion när vävnaden retas. Say what?! Man tar alltså på ämnen på läpparna som gör att dem svullnar. Hör ni hur sjukt det låter? Typ som om jag vill ha ett lila märke på mitt ben så slår jag mig där varje dag så det blir ett blåmärke. Och vill jag inte att det ska försvinna så slår jag lite var sjätte timme (jag vet att det inte fungerar så men ni fattar). Alltså detta var något av det sjukaste jag har hört. Vad är det för värld vi lever i? Alla säger att dem är mot skönhetskomplexen. "Man ska inte vara för smal. Inte för tjock. Man ska vara naturlig." Jo, men verkligen naturligt och sätta på ämnen på läpparna så dem blir "fylligare" och "putar" mera men i själva verket gör man att det svullnar. Väldigt naturligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback