En dag på stan.

Idag var jag först på sjukhuset och gjorde lite undersökningar. Kan ju bara tala om att det är HEMSKT att få 45 gradigt vatten i öronen. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta så jag skrattade men höll om mina tummar ordentligt hårt. Ooow! En gång ryckte jag till så mycket att vattnet kom på golvet istället för i örat. UUUps! Ajja, undersökningen blev gjord tillslut i alla fall. Och jag blev riktigt ren i öronen! Vad mer kan man begära?

Mötte sedan upp Julia på stan för en mysig fika. Det slog mig att jag minns inte när jag var på stan i Lund sist. Affärerna har ju flyttat lite hit och dit, vissa har försvunnit och det har kommit nya. Kom sedan att tänka på hur min gångstil var idag. Idag var den följande: Jag bar huvudet högt, jag tittade rakt fram, gick rakt i ryggen och gick med ett leende på läpparna. Sen for en tanke genom mitt huvud: Det är ju såhär jag alltid ska gå. Sträcka på mig för det är jag faktiskt värd! Så från och med nu ska jag alltid gå så. Även när jag bara vill titta ner i marken och böja på ryggen. Icke. Då ska jag sträcka på mig lite till. Visa världen att här kommer faktistk jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback