Spotify listan.

Fick ett Spotify lista av min bror med massa 90-tals låtar. Så nu sitter jag här och småler och skrattar för mig själv. Hittade en låt från S-club seven och det fick mig att minnas när jag gick i femman och det var småstjärnorna var och varannan vecka och det var priset där man tränade för varje vecka. Jag har många minnes låtar från den tiden. Men åter tillbaka från S-club 7. Då var det jag och tre hippa tjejer till och dem tre populärsate killarna i klassen. Vi tränade i min kompis källare. HAHA det var tider det.

Där fanns också den första för mig mer estetiska låt som jag faktiskt lyssnade på och gillade. "Ingen vill veta var du köpt din tröja" med Raymond och Maria. Redan då tyckte jag att den var riktat till samhället hur det såg då. Inte kunde jag förutse att den låten speglar samhället mer idag än någonsin.

Sen har vi den självklara Macarena låten. Sen den dagen man lärde sig movesen till den låten kommer man aldrig att glömma det. Jag lovar er att när jag fyller 100 då ska vi spela Makarena låten hela natten lång om vi så ska behöva dansa den med våra rullatorer! Makarena ska det minsann bli ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback