Tänkar inlägg

Jag har tänkt på det här med att man "aldrig ska ångra något man har gjort". Och många lever efter detta. Frågar man någon om dem har ångrat något i sitt liv så svarar många faktiskt nej. För att "man inte ska" ångra något. Men helt ärligt har inte ni där ute någonsin någon gång ångrat er? Jag menar inte att man ska älta hela livet saker man har gjort eller inte har gjort men ni om ni tänker efter så måste det väl vara något som ni har ångrat någon gång. Eller? Är det bara jag? Är det bara jag som ångrar saker jag har gjort och inte skulle velat ha gjort? Är det verkligen bara jag i hela världen? Enligt mig så verkar det riktigt absurt.

Om ni ursäktar mitt språk nu så är det klart som fan att fler människor än jag har ångrat saker dem har gjort. Enligt mig i alla fall. Det finns alltid saker man kunde ha gjort på något annat sätt eller rent ut av på ett bättre sätt. Saker man inte skulle ha gjort men som man ändå gjorde. Saker man ångrar som man vill ha ogjort eller till och med saker som man ångrar att man inte gjorde. Med stor sannolikhet så är det något vi alla människor ångrar. Innerst inne. Det är mänskligt att ångra. Precis som det är mänskligt att fela. Eller är det bara rätt att fela men inte att ångra? Kan man inte ångra saker man har felat? Eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback