Den där helt ofixade sidan av mig själv.

Jag har tänkt på det här med att många säger att dem är "naturella" en dag. Tar endast på sig lite mascara och läppglans. Jo, men mascara är läppglans är ju så naturligt. Tog en bild på mig själv innan och tänkte att jag skulle skriva att jag körde på looken naturell idag. Sen kom jag på mig själv. Hur naturellt är det med maekat ansikte, löshår så att man får långt svallande Hollywood hår och fake naglar som fransk manikyr? Inte särskilt. Men när är man då helt naturell? När man har sovit? Är det enda gången på dygnet man är det?

Egentligen så svarar jag nog ja på den frågan. I alla fall på alla utom ett av tio. Helt ofixad för mig innebär att man stiger upp ur sängen, man ser ut som man inte har sovit på hundra år även om man just den natten sov tio timmar, håret står ut åt alla håll och kanter. Och man tar på sig sina älskade mjukisbyxor med en stor slapp tröja. Det är som freedom. Känslan av att vara helt ofixad kan vara så jäkla skön och kan också vara katastrofalisk i vissa sammanhang. Man får helt enkelt välja sina tillfällen för sina freedons dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback