En PT

PT är i Stockholm en förkortning av personlig tränare så för att vi här nere i Skåne som nästan tillhör Danmark ska hänga med i svängarna så förkortar även jag det PT. Okaj? I vilket fall så har jag en PT. Nää?, tänker du. Joo, tänker jag. Vem vem vem?, tänker du. Jag jag jag, säger jag. Jag är faktiskt min PT. Min alldeles egen. En PT ska kunna lägga upp en bra plan med varierande övningar, mål och puscha en. Detta gör jag til mig själv för mig själv. Jag kan lägga upp en plan vad jag ska träna, hur och när. Jag skriver upp realistiska mål som jag ska ta mig till. Både kortsiktiga och långsiktiga. Jag kan driva mig själv till tusen om jag så skulle behöva det. Jag är helt enkelt den perfekta PT för mig själv.

Om du tänker dig 10 perfekta pulkabackar i olika storlekar eller 10 perfekta rulla ihop ned för backar och plusa på tio år på din ålder. Då tänker jag nu istället, perfekta löp-backar! Gjorde intervallträning över dessa (jäkla) packar. Sprang upp som idiot och gick ner för att inte trilla. Kändes som min anda skulle gå ur mig men jag gav mig icke. Tre varv av backarna och sen var det dags för lita fys. Skönt nu när det är klart. Jag är igång!



Yeaah. Köpte nya riktigt snygga träningskläder idag. Nu ska här tränas!

Nagellacket är givetvis också fixat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback