Onsdags längtan.

Jag verkligen över längtar till onsdag!! Ni vet när man känner att man vill att det ska bli en speciell dag nu nu nu? Exakt så känner jag. Man vet i för väg att det kommer bli en så otroligt rolig dag! Längtar längtar längtar! Tidigt på morgonen ska jag träna min elev. Efter det ska jag på betet med Anneli och familjen. Kanske hälsar Alpha på mig denna gången. Man kan ju i alla fall hoppas! När det är klart ska jag och Sarah börja vårat jobb och rida några ponnier. Jag älskar att rida ponny! Det är så roligt. Det är en annan känsla än att rida häst. Det känns så busigt på något sätt. Man kan nästan göra vad man vill och dem kan vara så där lite små busiga eller bråkiga på ett roligt sätt. Givetvis ska vi trimma till dem också men det kommer bli så kul att galoppera snabbt över fältet.

När det stallet är avklarat ska jag följa med min vän Veronika till hennes häst och få rida western! Det är verkligen en jätte cool gren inom ridsporten. Jag känner mig som en riktig nybörjare när jag sitter där på hästen med vad som känns som alldeles för långa stigbyglar, för långa tyglar och en sadel som man inte är vad vid och man förstår knappt vad man ska göra. Det är riktigt svårt kan jag tala om men riktigt roligt! Det roligaste är dock när jag får spinna (hästen springer runt runt med frambenen medan bakbenen är kvar på samma plats). Jag ställer upp framför Veronika som säger Spinn till hästen och han gör det av sig själv! Så himla coolt. jag sitter där och ler till jag blir alldeles snurrig. Haha nästan som att åka karusell.

På kvällen kommer Camilla och Sarah till Malmö och det kommer bli en riktig tjejkväll! Först ska vi antingen grilla eller äta tacos. Efter det blir det gottis till Mamma Mia så vi kan sjunga med höga röster till i en ljuvlig stämma. Vi ska vara uppe hela natten och snacka snacka och snacka. Morgon dagen består av en stund på stranden. Låter inte detta som en riktigt kanon dag? För mig låter det perfekt. Jag blir så glad bara jag tänker på det. Bli onsdag nu nu nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback