Hur är det att rida en unghäst?

Det är en så speciell känsla. Något jag aldrig liknande har känt. Varje ny sak vi gör är det tillsammans. Det är första gången för henne och jag ska lära henne. Det är en riktigt häftig känsla! Det som har förtrollat mig mest är hur fort det går. Hur fort hon faktiskt förstår vad hon ska göra. Ibland går det rysligt fort och det är precis som om hon har tänkt på det över natten och börjat gilla tanken. Riktigt roligt.

Man märker även att en unghäst är lite som ett barn. Alpha har nämligen börjat trotsa lite ibland och det är ju helt naturligt. Vem vill inte testa gränser liksom? Det är inga stora trots men jag förstår att hon försöker testa mig. Och då är det till att visa vem där är som bestämmer och faktiskt mer eller mindre förklara att hon faktiskt kan det hon ska göra.

Det väldigt speciella med Alpha är också att hon är väldigt modig och tuff. När vi rider ut så är det hon som går först och det är hon som går förbi dem "läskiga" sakerna när ingen annan vill det. Låter det inte nästan som en fälttävlans häst? Vi får väl se.


Kommentarer
Postat av: pernilla

moget att alpha e stabilare än corsica x] jag galopperade typ 8 galoppsprång på cindy när jag och mischa red ut! :D utan att trilla av! :D

2010-03-07 @ 18:02:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback