Part one

I lördags var jag ute och festade och för mig som aldrig är ute eller för den delen festar var det som en chock. Både för kroppen och hjärnan. Mitt i natten begav vi oss till slagt, bara att vara vaken vid den tiden är ett under. På något sätt hamnade vi e VIP kön och på ytterliggare något sätt kom vi in ändå. Gött. Hängde av oss jackorna och sen var vi i full gång! Eftersom dem har "gjort om" slagt igen till det gamla slagt var allt som vanligt. Men ändå var allt förändrat, nej jag var förändrad.

På golvet spelades det samma gamla klassiker som det alltid har gjort, oförändrat. I baren serverades det samma gamla vanliga drinkar, som det alltid har gjort. Träffade många gamla vänner som alltid brukade vara på salgt, ingenting var förändrat. Folk tittar på varandra med hungriga ögon och "råkar" taffsa lite här och där på varandra, samma som vanligt. MEN folket på dansgolvet var förändrat.

Det var folk där som var 93:or och 94:or, allt var förändrat. Plötsligt var jag inte bland dem yngsta längre. Plötsligt har nästan mitten av 90:talet tagit över. Många killar var där i min ålder, jag kan tänka deras tanke. "Mm, lamm kött" Kul för dem. Men jag då? Plötsligt var det inte alls samma gamla slagt som det har varit. Slagt var ju näst intill heligt. Nu är det förstört. Dem yngre årgångarna har tagit över och jag har växt i från det. Dem där hungriga blickarna och det "råkade" taffasande. Nej, det är ingenting för mig. Jag erkänner, en gång har det varit det. Men långt ifrån längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback