vinter vitt

Nu är landskapet klätt med den vita snön. Det är vackert. Men fruktansvärt kallt! Jag är så glad att jag köpte min jacka då den är den varmaste jackan jag någonsin haft. Har nog bara frusit en gång i den och det var när jag hade linne under. T-shirt funkar att ha under utan att frysa men linne är lite overkill.

Har precis handlat hem 1 gram saffran, tänk ett litet ynka gram saffran á la 40 kronor. Det ska bli riktigt goda lussebullar för det priset ska jag säga dig och framförallt utan russin!! Är det inte så att saffran är dyrare än guld? Tror jag har hört något liknelse mellan dem i kg pris. Sick man sick. Tur att det bara är jul en gång om året.



MMm, frukosten idag. Tre lussebullar och en stor Pucko. Bra start på dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback