You are my hero

Dem senaste dagarna har jag tänkt väldigt mycket. Inte på enskilda saker utan på allt möjligt. Tankarna går just nu till 17 åringen som dog i en ridolycka för någon dag sedan. Hon var ensam i ridhuset och red. Hittades av sin kompis livlös på marken. Kördes till sjukhuset med ambulans. Var avliden innan de kom fram. Så himla fruktansvärt. Jag får rysningar när jag tänker på det. Kroppen mår illa.

Det här med att rida själv är något man borde ta sig en riktigt funderare över. Ibland är jag inget bra exempel själv då jag tänker att "det händer inte mig" vilket är en helt idiotisk tanke att tänka för en dag kanske det händer just mig. Ha alltid mobilen på dig, säg alltid till någon var du tänker rida och hur lång tid det kommer ta. Ring när du är tillbaka. Detta handlar inte om att man ska vara rädd för att rida själv. Det handlar om att faktiskt ta ansvar över sig själv och hästen. Man måste tänka att det faktiskt kan hända. Var försiktig.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Var med i dagens blogg :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback