Kär i meningen

Titeln på filmen Lyckan, kärleken och meningen med livet gör så jag får rysningar genom hela kroppen. Det är just dem här tre sakerna som berör mig väldigt mycket. Alltid. Lyckan kan vara allt i från något vi har upplevt, något man har uppnått, det är en känsla. Kärleken behöver inte just vara till sin pojkvän/flickvän utan kan vara kärleken med livet, till vännerna, till jorden. Kärleken är en känsla.

Meningen med livet har jag funderat på många många gånger. Tro mig. Men vad är då meningen med livet? Har jag kommit fram till något bra svar? När jag har tänkt och tänkt många många gånger på vad som är meningen med livet. Jag tror faktiskt det. Meningen med livet är att hitta meningen med livet. Och jag tror att både lyckan och kärleken spelar stor roll i meningen med livet. Jag tror alla har sin egen mening med livet. Meningen är skriven för var och en av oss och ser olika ut på ordet. Men känslan, den är nog densamma, innerst inne. På något litet sätt, fast ändå så olika känslor och så olika meningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback