Ordet acceptera

jag pratade med en vän här om dagen och vi satte ord på det som jag innan mådde så dåligt över. Hon är en av dem få som verkligen förstod hur det kändes då, för flera år sedan. Sen är det väl också så med människor att man måste uppleva precis exakt samma sak för att förstå. Annars kan man just imagen hur ont det gör. Det jag vill säga är att jag hade en pojkvän som verkligen behandlade mig som S K I T. Och då menar jag verkligen S K I T. Några av mina vänner fortsate att vara vän med honom efteråt. Jag blev ledsen och besviken på hur dem kunde vara vän med han som hade krossat mitt hjärta, han som hade behandlat mig illa under så lång tid. Hur kunde mina vänner fortfarande umgås med honom?

Nu kan jag sätta orden på varför jag blev så ledsen. Genom att de fortsatte att vara med honom så ACCEPTERADE dem det han hade gjort med mig. Dem Accepterade det. Det är det ordet som jag så länge har letat efter. Accepterade. För mig är det helt obegripligt hur de kunde acceptera det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback