Så sjukt onödigt.

"Varför har du inte sminkat dig?" "Du ser inte ut som du brukar" "Så blek du är" "Hur fan ser du ut?!" "Ska du äta allt det där? Är du säker på det?" "Du äter ju ett helt berg" "Du, dem där byxorna sitter lite för tajt" "Du, du passar inte i den där färgen på tröjan" Alla dessa glåpord som slängs runt omkring människor varje dag i alla år. Inte konstigt att folk mår dåligt. Alla ovanstående meningar har jag fått höra och jag får höra MINST två riktigt onödiga kommentarer varje dag. Kan du tänka dig att få höra det varje dag?? JA, jag äter mycket, JA, byxorna kanske sitter lite tajt, JA, idag ville jag vara utan smink. För helvete låt mig ha det jag vill, se ut hur jag vill och äta det jag vill. Jag brukar inte bry mig, inte det minsta. Jag låter folk slänga sig ut ord ur munnen utan att röra en min. Men idag fick jag banne mig nog. Kan folk bara hålla tyst eller? Tänk på vad för ord som komemr hoppa ut ur din mun innan du säger dem. Är dem inte snälla eller vettiga så håll truten stängd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback