Slösa och spara.

Nu ska jag börja spara på riktigt. Jag är verkligen en spara människa och har alltid varit. Jag får mer rus i kroppen av att kunna lägga undan pengar på banken än att se dem flyga iväg genom bankomatkortet för tex en tröja. Men vart ska ja då börja? Jag har en del stora utgifter som jag inte kommer undan och som jag absolut inte vill dra ner på. Dem tre stora utgifterna är hästarna, bilen och telefonen. Sen köper jag i stort sett aldrig kläder. Så var är boven i min ekonomi? Var ska jag börja?

Det jag kan dra in på är alla små köp, ni vet dem där köpen som är så farliga för det är så dam easy att dra sitt VISA kort genom den där kortterminalen. Och vips har man handlat! Visst jag kan unna mig saker då och då men det är inte det. Jag har kommit fram till att jag måste ändra mitt matbeteende. Inte så att kan drar ner på maten, den är för mycket kärlek till mat, men att jag lägger upp en plan för veckan vad jag ska äta och hur jag ska handla. Från och med nu blir det matlåda varje dag på jobbet. Det kan man tjäna massor på!

Jag har börjat veckan bra. Igår åt jag utan att spendera en krona. Idag tog jag med matlåda och nu står lasagnen i ugnen = mat ikväll och matlåda två dagar framåt. Jihu. Nu ska vi se hur länge jag håller detta. En sida av mig själv säger typ max fyra dagar sen blir det BK igen eller så står jag faktiskt fast vid detta och kör på det. Vi får väl se.
Lasagne dax nu!

Kommentarer
Postat av: Viljaranja

Great website with loads of information, love the bit about What is Love. Keep it up please!!! My best wishes to you!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback