just thinking.

Plötsligt kände jag mig väldigt gamal. Inte sådär lite gamal utan faktistk mycket gamal. Tittade runt på lite bilder och såg en vän festa runt och hålla en starköl i handen. Min första tanka var "Men hallå hon är ju alldeles för liten" Sen fick jag mig en tankeställare. Hon går faktiskt i 3an nu. Om mindre än ett år tar hon studenten. OMG! Då är man ju typ stor. Jag tyckte ju precis att hon var liten. Eller det gör jag fortfarande. Men jag då? Har jag gått och blivit gamal i förtid eller i nuet? Är det så att jag inte är 18 år längre och fast till skolan. Nej, så är det inte. Då fick jag ännu mer panik när jag tänkte så och att det var flera år sedan jag tog studenten, 3 år när sommaren kommer.

Shit! Var ska man börja? Ska man börja plugga? Någon gång ska jag ju men var, vart, hur, när? Ska man hitta ett fast jobb och stanna där ett tag? Vad ska man göra.

All denna hets jag känner är jag inte ensam om att känna jag vet det. Man msåte inte veta vad man vill eller vart man ska. Det finns inga måsten. Man måste gå sin egen väg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback