Yttrandefrihet

Jag gjorde kompassen, testet för att se åt vilket parti man har liknande åsikter som, och där kom upp en hel del frågor som kan diskuteras. Vi gjorde detta i familjen. Vi hade en del olika åsikter och jag är fortfarande "arg" att dem inte tyckte samma sak som jag. Så nu skriver jag min åsikt här. För att känna mitt eget stöd i frågan.

Påståendet löd: Avskaffa sexköpslagen i Sverige.
Alternativen att välja mellan: mycket bra, ganska bra, ganska dåligt eller mycket dåligt.

Jag står fast vid min åsikt, MYCKET DÅLIGT.

Dem alla ville att man skulle avskaffa lagen så det blev vita pengar istället och man kunde ordna bordeller som är lagliga. Dem kan skydda sig och bla bla bla. För mig klingar det verkligen BULL SHIT i mina öron. Legalisera bordeller?! Hör ni hur det låter?? OM man skulle legalisera det så är den enda skillnaden från dagens läge att dem prostituerade måste betala skatt OCH att det blir som ett vanligt jobb. Om man inte får jobbet på Ica så tar man jobbet på bordellen istället, samma lön, "no diffrent". Ska vi ha ett samhälle där det är okej att vara prostituerad?? Det är okej att sälja sex för pengar istället för att ta ett jobb i kassan. Är det okej?! Så f*n heller!!

Det skulle innebära att flera miljoner av Sveriges ekonomi skulle gå till att göra fina bordeller osv. Tar man av ekonomin måste något annat få mindre kostnader. Exempelvis skolan. Är det okej att våra barn och vi själva ska få sämre utbildning för Sverige ska bygga bordeller? Är det okej att man inte får samma sjukvård på sjukhuset för att Sverige ska bygga bordeller? Är det okej att Sverige höjer bensinskatterna för att vi ska ha bordeller? NEEEEEJJ!!

Ja, jag är mycket upprörd över denna fråga eller påstående. Ett annat argument var att dem "kommer minska våldtäkterna". Skulle inte tro det nej. Tror ni seriöst att våldtäktsmän skulle vilja betala för sex när dem hoppar på folk på gatan, gratis. Skulle inte tro det nej. Våldtäktsmännen kommer inte försvinna för att sexköpslagen avskaffas. Thats it. Sexköpslagen ska vara kvar och det står jag fast vid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback