Konstens lust



Jag har gått och blivit lite små förälskad i Gynnings konst! Bara älskar hennes vackra målningar. Funderar även på att åka till Ystad saltsjöbad under påskhelgen då hon har sin utställning där. Blir nog att köpa något litografi då. Såg även att några av hennes målningar ska bli på glas från Cervera i slutet på maj. Perfekt födelsedagspresent till mig själv då! Men sen är frågan, vilka av glasen ska man ta, vin, champange eller vatten? Jag resonerar på följande sätt: Champange glas använder man alldeles för sällan, typ nyår och då kommer dem säkert krossas pga omständigheterna kring nyår. Alltså är champangeglas uteslutet. Och vattenglas är för vanliga. Det blir vinglas. Problemet är bara att jag inte dricker vin. Men får väl börja när jag har köpt dem där ursnygga glasen som ska stå längst fram i vitrinskåpet (ps. det vet inte Ralph om än).




Bild tagen från www.google.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback