That's me



Ibland får jag en tanke vem jag skulle ha varit och vad jag skulle ha gjort om jag inte var den där hästmänniskan som jag är. Om jag inte hade haft hästarna i mitt liv, vem skulle jag då varit? Jag hade nog varit en liten primadonna tror jag. Garderoben hade varit full med kläder och skyhöga pumps. Jag hade säkerligen alltid haft fixade naglar och alltid det där fina hollywood svallvade håret. För att komma i form hade jag spenderat någon timme på gym varvat med att vara ute och springa och gå. Jag hade gått ut på stan ofta med vänner och tagit en fika. Jag hade säkert fått en sådan där tanke om mat också att jag inte skulle äta det där eller något sådant.

Hästarna kostar så mycket och tar så mycket tid att det inte finns en möjlighet att vara den där lilla primadonnan. Ibland kan jag önska att jag hade dem där lite finare kläderna och lite fler skor i skohyllan men jag skulle aldrig vilja byta mot det jag har. Att träna, tävla, känna hästlukten, känna friheten, vara smutsig - det är mer jag. Galoppera fort i vinden så ögonen rinner och skratta. Träna för tävlingarna och tävlingarna går bättre och bättre. Känna att det går framåt. Inte ha tid eller ork att tänka på vad man äter utan faktiskt skita i det. Det är mycket mer jag. Och jag älskar det.


Men trots hästmänniskan som jag är så är jag en riktigt sucker för snygga skor!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback